7. února 2021

Knižní okénko#3 - Čtenářská výzva

 Krásnou neděli!
Dnes jsem si pro vás připravila speciální knižní okénko. Když jsem totiž vymýšlela, jaké knížky s vámi tentokrát budu sdílet a viděla jsem, že nic nového jsem teď neotevřela (měla jsem poslední zkouškový týden, ale teď už je úspěšně za mnou!), napadlo mě, že vám ukážu jednu výzvu, kterou už třetím rokem plním a která by vás taky mohla bavit. 
Na internetové stránce Databáze knih jsem před třemi lety narazila na Čtenářskou výzvu. Je to výzva, která vám docela možná rozšíří obzory o všemožných knihách, vytáhne vás ze čtenářské komfortní zóny a ukáže vám vaše nové oblíbené spisovatele či žánry knih. Přitom je velice jednoduchá. Prvním krokem je, že si musíte vytvořit účet na Databázi knih. To není takový problém, nabízí spoustu možností, můžete si zde ukládat knihy, které již máte přečtené či které si chcete přečíst a máte tak úžasný přehled o všem vašem čtení. Po přihlášení se vám také otevře možnost zapojit se do výzvy. Na stránkách jsou navíc k dispozici i již uplynulé výzvy, kdybyste se náhodou nudili. Teď již k principu: každý rok spravovatelé Databáze knih vymyslí 20 všemožných témat, na která si vy následně vyberete knihy. Takovým příkladem je třeba téma kniha, která má v názvu den v týdnu, kniha, která má na obálce květinu či kniha, jejíž název je na obálce červenou barvou. Na první pohled jsou to zvláštní témata, že? Ale věřte mi, že to je na tom ta největší zábava. Můžete sami hledat knihy, které tato kritéria splňují, nebo se můžete inspirovat již vybranými díly v žebříčku či diskuzi. Takto si vyberete 20 knih (vysvětlivky jak je vkládat do výzvy naleznete Zde) a ty pak během roku čtete a odškrtáváte, čímž se vám splněná témata a procenta hotové výzvy. No a to je všechno! Je to jednoduchý, ale může vám to do čtenářského života přinést opravdu hodnotná díla, autory, žánry, nebo taky totální pitominy, to už si budete muset zjistit sami. Já se díky výzvě odhodlala ke čtení českých autorů (Alena Mornštajnová, Kateřina Tučková), loni jsem četla básnickou sbírku Maminka od Seiferta (a já básně fakt nemusím), objevila jsem docela fajn díla (Úterky s Morriem), klasiky (Dáma s kaméliemi) i nečekaně nudné příběhy (Drákula). Letos se chystám na Audienci Václava Havla a mou úplně první severskou krimi! Ostatně se můžete podívat sami, protože dnes s vámi sdílím letošní témata a své výběry.
Tím bych to pro dnešek ukončila, krásný nový týden a třeba se taky do výzvy zapojíte.
Mějte se krásně!

1. Kniha z lékařského prostředí
Od Petry Dvořákové jsem ještě nic nečetla, tak jsem zvědavá
2. Kniha obsahující ilustrace
Již přečteno/prohlédnuto a doporučuji!
3. Kniha, které je vyprávěna retrospektivně
Od Aleny Mornštajnové jsem četla Hanu a moc se mi líbila, takže na Tiché roky se velice těším (mimochodem letos vyjde nová kniha Listopád!)
4. Kniha, ve které se objevují nadpřirozené bytosti
Do Zaklínače jsem se fakt zamilovala, ale jsem teprve u druhého dílu (a seriál jsem ještě neviděla, právě čekám, až vše dočtu...)
5. Kniha vydaná před sto a více lety
Jedna klasika
6. Kniha, které je (byla) v některé zemi zakázaná
Druhá klasika
7. Kniha, která má v názvu část lidského těla
Má první severská krimi!
8. Kniha, ve které hraje důležitou roli dopis
Oblíbená Jojo Moyes
9. Kniha, kterou jste objevili díky Databázi knih
Na tohle jsem hodně zvědavá, náhodně mi vyskočila na Databázi v novinkách
10. Kniha o známé české osobnosti
Kniha hned o několika známých Češkách
11. Kniha, kterou po přečtení někomu darujete
Mám rozečteno a jsem do ní vskutku ponořená
12. Kniha, jejíž děj se odehrává na vesnici
Mé oblíbené detektivní příběhy od Louise Penny
13. Kniha, jejíž název se skládá z 21 písmen
Tohle byl oříšek, vždycky jsem našla název s jedním písmenem navíc nebo míň, zachránil mě žebříček
14. Kniha s pruhovanou obálkou
Prostředí Itálie miluju!
15. Kniha, jejíž název je i jménem hlavní postavy
A pokračuji i v sérii Harry Potter
16. Kniha do 15. místa v některém žebříčku na Databázi knih
Dana Browna jsem objevila v prvním lockdownu s knihou Ztracený symbol a byla jsem nadšená, tak teď dočítám všechny ostatní
17. Kniha poprvé vydaní v roce 2021 (nová kniha)
Pokračování Kostičasu, který jsem zmiňovala v minulém okénku! V cizině vyjde asi teď v únoru, tak snad se brzy dostane i k nám!!
18. Kniha z prostředí, ve kterém bych se nechtěla ocitnout
Prostředí špatných rodinných vztahů
19. Kniha, která má na obálce srdce
Zoe Sugg znám na YouTube a jejím blogu, ale jsem dost zvědavá, jak píše knížky. Na tuhle jsem právě narazila v žebříčku k tomuto tématu
20. Kniha, jejíž hlavní hrdina pracuje se zvířaty
Knihy s veterinární tématikou se mi objevují snad v každé výzvě, ale já se nezlobím, miluju tyhle knihy! Doporučuju knihu Veterinářka od Gillian Hick, kterou jsem měla ve výzvě loni. Je neskutečně vtipná a krásně napsaná, čte se sama.




Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Vanessa a její blog | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig