30. října 2019

Nejděsivější knižní příběhy


Přeji děsivou halloweenskou středu! Tak co, chystáte se večer někam? Já teda ne😀 Ale zato budu trávit čas jinými vskutku příšernými věcmi - psaním reflexe do školy, jupí! 
Pro ty z vás, kteří také zůstáváte doma, ale nemáte povinnosti do školy, tu mám poslední halloweenský článek - pár děsivých knižních tipů, kterými si můžete znepříjemnit usínání. Jen teda zase nechci moc vyzrazovat děj, takže to bude jen krátký popis.


Kdo by neznal příběh o Drákulovi, děsivém upíru z Transylvánie? 
Kniha byla poprvé vydána v roce 1897 a je klasickým dílem literárního vampyrismu. Je psaná ve formě dopisů, deníků, telegramů a novinových výstřižků. 
Existuje několik filmových podob. 


Další klasika v podobě uměle vytvořeného "člověka" doktorem Viktorem Frankensteinem. 
Tento román byl poprvé vydán v roce 1818 a byl několikrát zfilmován. Vypráví o monstru s neuvěřitelnou silou, kterou obrátí proti svému tvůrci.


Tyhle knihy jsem naopak vůbec neznala, ale upřímně mě docela zaujaly. Jsou to tedy dvě povídkové sbírky obsahující šest částí. První kniha byla vydána v roce 1984.
Prý to rozhodně není kniha pro slabé nátury. 


Další upírský román z roku 1975, která mě taky dost zaujala, přestože jsem si nikdy nemyslela, že budu číst horory. Stephen King je taková klasika mezi hororovými spisovateli. Napsal několik knih tohoto žánru a asi jich ještě dost napíše. 


Kniha z roku 2016 od slovenského autora Jozefa Kariky. 
Vznikla na motivy děsivého příběhu, který se stal v pohoří Tribeč na Slovensku. 
Filmové zpracování tohoto díla vyšlo v květnu letošního roku.
Určitě doporučuji seznámit se s tímto příběhem v jakékoli podobě ať knižní, nebo filmové. 


Tak to bylo pár nápadů na nějaké to hororové počteníčko. Já sama jsem se docela nalákala a můj seznam knih, co si chci přečíst, opět narostl. Doufám, že vás taky něco zaujalo.
Mějte se krásně!❤
Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Vanessa a její blog | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig