24. srpna 2019

Broskvové muffiny


   Konečně je tu recept! Pořád jsem někde cestovala a neměla čas na pečení. Jenže před pár dny jsem přijela domů a měla jsem hroznou chuť upéct přímo celý dort! To jsem samozřejmě hned pustila z hlavy, vždyť by ho pořádně neměl kdo jíst.
   U babičky jsem si natrhala broskve, protože jsem dělala broskvový džem. Pár kousků ovoce mi zbylo a já se rozhodla vytvořit něco z nich. A tak jsem udělala broskvové muffiny!
   Broskve se začaly pěstovat v Číně, odkud se šířily do celého světa. Jsou spojovány se symbolem ženy, dlouhověkosti a nesmrtelnosti. Dřevo broskvoní a barva plodů v minulosti prý odháněla démony, proto se na Nový rok věšely broskvoňové větve nad vchodové dveře.
   Mají pozitivní účinky na srdce, obsahují rozpustnou vlákninu, jsou bohaté na draslík a hořčík a spoustu dalších vitaminů.
   Takže šup otrhat broskve na stromech, nebo skočit do obchodu a můžete si upéct tuhle dobrotu.
Dobrou chuť! 🍑


Ingredience:
3 vejce
100 g cukru
mandlový extrakt
25 g rozpuštěného másla
100 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
broskve - nakrájené třeba na kostičky nebo plátky
plátky mandlí
broskvový nebo meruňkový džem

Vejce vyšlehejte s cukrem a pár kapkami mandlového extraktu do světlé nadýchané pěny. Přilijte rozpuštěné máslo a šlehejte, dokud se vše krásně nespojí. Jemně vmíchejte mouku s práškem do pečiva a špetkou soli.
Připravené košíčky na muffiny naplňte lžicí těsta. Následně přidejte kávovou lžičku džemu a navrch naskládejte broskve, které zasypete mandlemi.
Pečte v předehřáté troubě na 210 °C asi 20 minut.



Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Vanessa a její blog | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig