28. února 2021

Knižní okénko#4


Krásnou neděli!
Po pár týdnech se zde opět setkáváme u knižního okénka. Já se za tu dobu teda hlavně věnovala Převorství u pomerančovníku, ale to bych nebyla já, abych si k tomu z knihovny nepůjčila další tři knihy, že jo. Samozřejmě pokračuji ve čtenářské výzvě, kde již mám 5 přečtených knih! Letos mi to teda jde od ruky. Zároveň zde mám i jednu knihu mimo výzvu. Tu jsem se rozhodla přečíst na popud toho, že jsem viděla její zfilmovanou podobu Devátá brána (aniž bych předem věděla o knize, jinak bych s tím samozřejmě počkala). Takže jsem poměrně zvědavá, jaká bude.
Pojďme se na to podívat.

Zvěrolékař v divočině
Luke Gamble

Jedna z mých knih do výzvy. 
Veterinární příběhy jsou jedněmi z mých nejoblíbenějších. Sama jsem chtěla být veterinářkou, a tím pádem je mi to velmi blízké téma. Plus byste ani nevěřili, jak se u toho nasmějete. Všechny ty případy, nečekané padání do hnoje a charitativní výpomocné výpravy do Afriky. Dnes ráno jsem tuhle nádheru dočetla a můžu jen a pouze doporučit. 











Hry - Audience
Václav Havel

Další z mého výběru do výzvy, tentokrát na téma zakázaných knih. 
Přímo jsem se rozhodla číst hru Audience, která je obsažena v této sbírce. Od Václava Havla jsem upřímně ještě nic nečetla a byla jsem trochu skeptická, protože mnoho lidí říká, že to není nic moc. Tak jsem do toho pustila. Mám za sebou zatím opravdu jen tu zvolenou Audienci, ale ráda si přečtu i zbytek. Ano, byla trochu znepokojující kvůli tomu věčně se opakujícímu dialogu, ale zároveň na ní bylo něco, co mě nutilo ji dočíst a nakonec se nad ní i pousmát. Což vzhledem k tomu, že má být tragikomedií na bývalý režim, poměrně splnilo účel. 






Dumasův klub
Arturo Pérez-Reverte

Právě knihu Dumasův klub jsem objevila díky filmu Devátá brána v hlavní roli s Johnny Deppem (je na Netflixu). Film mě svým mysteriózním tématem hned zaujal a přestože byl poměrně zajímavý, něco mu chybělo. To něco se obvykle skrývá v knižních předlohách. A tak jsem hned zalovila, jestli je k dostání u nás v knihovně a hle! byla tam. Nyní odpočívá na mém nočním stolku a čeká, až na ni přijde řada.
O čem vůbec je? Hlavní roli zde hraje rukopis kapitoly Tří mušketýrů. Je pravý? A je možné s ním vyvolat ďábla? Řečeno Databází knih: autor rozehrává umnou partii, v níž splývají hranice mezi literaturou, černou magií, hrou a realitou a drží čtenáře v napětí až po překvapivý závěr.





Bábovky
Radka Třeštíková

Tak mám dočtenou i věčně komentovanou Radku Třeštíkovou. A upřímně? Já jsem nadšená.
Velice poutavý příběh, zamotaný od začátku do konce, protkaný nejrůznějšími tajemstvími nejrůznějších lidí. Nemohla jsem se od ní odtrhnout. Pořád mě to nutilo číst dál a dál, víc se dozvídat jak to teda s těmi ženami je, jak do toho příběhu zapadá ta a ta osoba a tak dále...
Kniha je napsána velice hezky, autorka používá bohatou slovní zásobu. Jak říkám, já jsem naprosto spokojená a mé prvotní obavy jsou navždy rozehnány. Teď jen stačí dočíst všechny její zbývající počiny, přičemž v letošním roce by měla vyjít novinka Hory tajemství.





Tím bych to pro dnešek ukončila, zítra už máme zase pondělí, takže si jdu naplánovat nový týden a trochu se připravit na hodinu filosofie.
Mějte se krásně a užívejte slunné počasí!🌷  

Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Vanessa a její blog | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig