6. května 2019

Knižní recenze

Po dlouhé době tu opět máme knižní recenzi 📚
   Tentokrát se mi tu sešly tři krásné ženské romány. Prvním z nich je poslední díl světoznámé série Než jsem tě poznala. Druhý patří rovnou do pětidílné série Royalové. A poslední román pochází z pera Kerstin Gier, autorky úžasných Drahokamů a Stříbrné knihy snů. Všechny tyto knihy jsem si velice oblíbila a stejně tak i jejich autorky, od kterých jsem četla již několik knih.
   Tak se na ně pojďme podívat!

Sama sebou - Jojo Moyes

Originální název: Still me
Vydáno: 2018, česky 2018
Série: Než jsem tě poznala (3.)
Žánr: Román pro ženy
Počet stran: 456

Louisa Clarková, hrdinka bestsellerů Než jsem tě poznala a Život po tobě, se vrací v novém románu! A hodně toho ví...
   Tak například ví, jak daleko je z nového domova v New Yorku do Londýna, kde žije její přítel Sam. Ví také, že její nový zaměstnavatel je dobrý člověk a že před ním jeho manželka skrývá tajemství. Co ovšem Louisa ještě netuší, je to, že tahle nová práce v novém městě, které nikdy nespí a z něhož se člověku ustavičně točí hlava, jí rozhodně nezaručí idylický život, v nějž tolik doufala. A že bude její vztah se Samem z obou stran podroben zkoušce ohněm. A neví také, že lidé, s nimiž se ve své nové životní etapě setká, ji možná postrčí dost nečekaným směrem...

Poslední díl trilogie o hodné, bláznivé, dobrosrdečné, zkrátka báječné Louise Clarkové.
   Louisa odjíždí za prací do New Yorku a všechny své milované nechává v Londýně. Má pracovat jako asistentka manželky bohatého Newyorčana. V této rodině se shledává se spoustou problémů a konflikty, které mezi sebou mají jednotliví členi rodiny. Především Louisina nadřízená a dcera jejího manžela z jeho prvního manželství. Nedopatřením ji však z práce propustí a ona neví kam dál. Její osud změní jedna velice milá osoba a uštěkaný pes. K tomu všemu ji čeká plno problémů se Samem, které vyvrcholí v nepříjemnou situaci. Dopadne nakonec vše dobře?

Já osobně jsem si Louisu velice oblíbila. Již v prvním díle na mě zapůsobila její odvaha. Vždyť ona se starala o muže na vozíčku, dokázala se do něj zamilovat a nakonec ho nechat jít, když se rozhodl, že chce svůj život skončit. Vzala osud do svých rukou a cestovala po celém světě. Odstěhovala se od rodičů, překonala pád ze střechy, odjela úplně sama do New Yorku za prací a překonala tolik dalších překážek. Zároveň je s ní po celou dobu čtení veliká zábava. Všechny její trapné přešlapy vás nenechají chladnými. Celý ten její příběh jsem žila s ní. Naprosto mě to pohltilo.
   Na druhou stranu musím říct, že nejpovedenějším dílem této série pro mě zůstává Než jsem tě poznala. Nic nedokáže překonat ten překrásný emocionální příběh o lásce mladého pohledného muže, který nedopatřením skončil na vozíčku, a jeho pečovatelky. Jak si k sobě pomalu nachází cestu, stávají se přáteli, vyslýchají příběhy toho druhého, až jednoho dne jejich přátelství přeroste v něco víc. V lásku. Ale ne jen tak obyčejnou. Přeroste v lásku, která chápe strádaní toho druhého a proto ho nesobecky nechá jít. Protože on si to tak přeje.
   Ve srovnání s tím mi následující dva díly přišly slabší, ale pořád doporučuji si je přečíst a dozvědět se, co se stalo s Louisou Clarkovou.

Díl Než jsem tě poznala byl také skvěle zfilmován. V hlavních rolích můžeme vidět mnoho známých osobností. Louisu Clarkovou perfektně hraje báječná Emilia Clarce z Her o trůny a Willa Traynora ztvárnil Sam Claflin z Hunger Games nebo S láskou, Rosie.

Palác lží - Erin Watt

Originální název: Twisted palace
Vydáno: 2016, česky 2017
Série: Royalové (3.)
Žánr: Romány pro ženy
Počet stran: 352

Ella Harperová překonala už spoustu problémů, které jí život přichystal. Je tvrdá, odolná a ochotná udělat, co je potřeba, aby ochránila ty, jež miluje. Jenže s tajemstvími, která obklopují jejího otce a přítele, jehož život je nyní v ohrožení, se možná ani Ella nedokáže smířit.
   Reed Royal je zvyklý ničit všechny překážky, jež mu osud staví do cesty. Nyní se to však obrátilo proti němu. Pokud chce zachránit sám sebe i dívku, kterou miluje, musí se postavit trýznivé minulosti a napravit svou pošramocenou pověst.
   Nikdo nevěří, že Ella dokáže v paláci Royalových přežít. Všichni jsou přesvědčeni, že je Reed zničí. Možná mají pravdu.
   Ella a Reed musejí společně najít způsob, jak zachránit sebe i svou rodinu, a odhalit všechna tajemství a lži, které se skrývají v paláci rodu Royalových.

Třetí díl série Royalové je takovým vyvrcholením všech problémů a strastí, které byly přichystány pro obyvatele sídla Royalů. Poté co se Ella nastěhovala ke Callumovi Royalovi a jeho synům, překonala nenávist těch rozmazlených kluků, zamilovala se do Reeda, utekla z domova, vrátila se a dala vše do pořádku, přichází další problémy. Reed je obviněn z vraždy, ke které by měl velmi dobrý důvod. Ale udělal to? Riskoval by štěstí, které ho potkalo s Ellou, jen kvůli vraždě jedné potvory? Možná. Na scénu se navíc vrací někdo, koho nikdo nečekal. Zamíchá kartami a nic není na svém místě. Konec je zaručeně překvapivý.

Zběsile hltám všechny díly této série. Když jsem brouzdala po internetu a narazila na Papírovou princeznu, hned mě zaujala. Přečetla jsem ji během pár dní a stejně tak druhý a třetí díl. Dle mého názoru je to neokoukaný příběh se spoustou překvapivých okamžiků. Do té doby jsem nic podobného nečetla. Dívka, která se ze dne na den stane chráněnkou bohatého podnikatele. Čtyři synové, s kterými sdílí dům. Těm všem změní život, zároveň oni změní ten její. Nesmí chybět láska, intriky a překvapivě dost eroticky laděných okamžiků.
   Ani nedokážu říct, zda se mi na této knize něco nelíbí. Všechny díly mají své kouzlo, žádný není horší nebo lepší. Vše se mi četlo opravdu dobře, během pár dní jsem měla hotovo.
   Těším se na poslední dva díly, které ještě nemám doma, ale brzy to napravím. Ty by se tedy měly zaměřovat na mladšího Reedova bratra, který patří mezi hlavní postavy a měl také velmi blízko k Elle.

Zámek v oblacích - Kerstin Gier

Originální název: Wolkenschloss
Vydáno: 2017, česky 2018
Žánr: Dívčí román
Počet stran: 372

Vysoko ve švýcarských Alpách leží hotel, který již má nejlepší časy dávno za sebou. Ale když se na přelomu roku koná velkolepá oslava a přicházejí hosté z celého světa, sedmnáctiletá Fanny má stejně jako zbytek personálu plné ruce práce, aby všem hostům zajistila co nejlepší servis. Avšak postupně poznává, že nic není takové, jak se zdá. Co se skrývá za sametovými závěsy? Vlastní žena ruského oligarchy skutečně legendární diamant? A proč ten hezký Tristan raději vylezl po fasádě, než aby šel po schodech? Fanny se brzy ocitá uprostřed život ohrožujícího dobrodružství, v němž nejen hrozí, že ztratí svou práci, ale i svoje srdce.

Příběh odehrávající se vysoko v zasněžených Alpách. Blíží se Vánoce a Silvestr. Vážení hosté se sjíždí do Zámku v oblacích, aby oslavili tyto svátky a vychutnali si chvíle plné luxusu. Gurmánské zážitky, wellness, jízda kočárem při západu slunce a mnoho dalšího. Fanny má plné ruce práce a příjezd hned dvou hezkých kluků jí to nijak neusnadňuje. A co teprve když zjistí, že manželská dvojice s malou holčičkou jsou ve skutečnosti ruský oligarcha a jeho žena, začnou se ztrácet bezcenné prsteny a děti neví, že si daly malou odpočinkovou pauzu? A to zdaleka není všechno. Stane se toho mnohem víc.

Další podařené dílo od Kerstin Gier. Z jejích děl už jsem si stihla oblíbit trilogii Drahokamy, která je o cestování časem, a Stříbrnou knihu snů, jejíž děj se točí kolem snů. Když jsem se dozvěděla, že vyjde nová knížka, nemohla jsem se dočkat. Byla jsem zvědavá, zda bude stejně dobrá jako ty přecházející. A musím říct, že nezklamala. Je to tedy sólová knížka, výjimečně žádná trilogie. Hned na začátku jsem se usmívala, děj je plný vtipných situací. Zároveň však nechybí alespoň trocha napětí. No a samozřejmě nějaká ta láska.
   Pro mě to byla naprosto oddychová knížka, u které jsem opravdu vypla, relaxovala, usmívala se a zvládla jsem ji přelouskat bez mrknutí oka. Během školního roku mám čas na čtení pouze ve vlaku, takže když se blížila má stanice, nechtěla jsem se odtrhnout a těšila jsem se, až se zase začtu. Takže doufám, že brzy bude nějaká další novinka.

Doufám, že vás alespoň nějaká knížka zaujala. Budu číst dál a když zrovna nezapomenu, určitě napíšu další recenzi.
Užijte si týden! 🌻